Muziekles is leuk, maar als je kan gaan samenspelen dan houdt het                                                                          plezier niet meer op!

Pak je viool, alt of cello en kom leren samenspelen in

Jong Divertimento waar kamermuziek begint!

Jong Divertimento: een gezellig orkest voor strijkers t/m 12 jaar, een fijne opstap naar de kamermuziek waar je geleidelijk alle aspecten van het samenspel onder de knie kunt krijgen. Helena van Tongeren en Christiane Belt leiden dit ensemble en brengen de jonge strijkers stap voor stap alle aspecten van hetsamenspel bij. Zowel het leren luisteren naar elkaar als het elkaar aangeven en op elkaar reageren zijn belangrijke dingen. De concerten zijn zonder dirigent, en de solisten zijn de orkestleden zelf!

Uniek aan Jong Divertimento is dat eigenlijk iedereen die een goed gehoor heeft (en) goed noten kan lezen en minimaal een jaar les heeft mee kan spelen. Helena en Christiane passen de partijen aan op de persoonlijke mogelijkheden,zodat musiceren in Jong Divertimento voor alle spelers een uitdaging blijft!! Leerlingen ouder dan 12 jaar kunnen doorstromen naar het Divertimento Jeugdstrijkorkest.

Projecten seizoen 2017-2018:

De vier elementen van Jong Divertimento - 2017:

In de herfst van 2017 gaat Jong Divertimento aan het werk met de vier elementen:Aarde, Vuur, Water en Lucht. Niet alleen spelen zij stukken van componisten die zichdaar vroeger al door lieten inspireren, zij gaan ook zelf componeren. De vier mooistecomposities zullen worden bewerkt tot "de vier elementen van Jong Divertimento" enworden uitgevoerd op het concert.

Kerstconcert -2017:

Zoals ieder jaar verzorgen de Divertimentostrijkorkesten gezamelijk een groot Kerstconcert in de Groenmarktkerk.Hierbij zal Jong Divertimento zorgen voor prachtige kerstsfeer door kerstliederen te vertolken. Het belooft eenbijzonder concert te worden door de samenwerking van Divertimento Jeugdstrijkorkest met de band "deBusquito's". Echt een concert waar je je hele familie uitnodigt.

Sprookjesproject 2018:

In de lente van 2018 gaat Jong Divertimento de muzikale sprookjes van Roodkapje en Assepoestervertolken. Alle aspecten van het samenspelen, solo spelen, aangeven en musiceren zonder dirigentkomen in dit project naar voren. Het geheel wordt door een verteller omlijst. Om dit project nog ietsextra feestelijks te geven krijgen alle spelers bijpassende kostuums. Uniek is ook onze eerstedeelname aan het orkestenspektakel in het Archeon. We zullen daar naast ons eigen repertoire ookeen stuk spelen met een heleboel andere orkesten samen. Een unieke belevenis voor iedereen!

Meer project informatie is te vinden in de digi-flyer:

Jong Flyer najaar 2017 (2) (3).pdf

Voorjaarsproject Jong Divertimento 2017-2018 (5) (2).pdf

Direct inschrijven kan via deze link

LET OP : BIJNA VOL!