Stichting Divertimento Haarlem

Nieuw: Strijkorkest Divertimento voor volwassenen - mei/juni 2017

* Voor gemotiveerde volwassenen die van kamermuziek houden,

* Het leuk vinden om samen te musiceren met eigen inbreng,

* Graag in een kort project naar een mooi concert toewerken.

Op veler verzoek nu eindelijk het eerste strijkorkestproject voor volwassenen en uiteraard geheel op de Divertimento manier. De repetities staan o.l.v. Helena van Tongeren en Christiane Belt maar de concerten zijn zonder dirigent. Echt samen muziek maken vanuit de kamermuziekgedachte. Een speciale beleving voor iedereen die van kamermuziek en samen musiceren houdt. Op het repertoire van dit "openingsproject" staan de hoogtepunten uit het Divertimentorepertoire, speciaal voor ouders, oud-leden maar uiteraard ook voor andere strijkers uit de regio.

In seizoen 2017-2018 heeft Stichting Divertimento twee nieuwe projecten voor volwassenen opgezet. Informatie over deze projecten is telezen in onderstaande twee digi-flyers.

Najaar 2017: volwassenen project Najaar 2017 mailing juni 2017.pdf

Nieuwjaar 2018: volwassenen project Nieuwjaarsproject 2018 mailing juni 2017.pdf

Voor de mensen die Divertimento niet zo goed kennen in het kort onze werkwijze:

De strijkorkesten van Stichting Divertimento werken anders dan de meeste orkesten in de regio. Zij spelen kamermuziek zonder dirigent en worden hierin opgeleid door Helena van Tongeren en Christiane Belt. Zij benadrukken het plezier van het samenspel, het reageren op elkaar en de passie voor muziek. Door de kamermuziek krijgen de leden de kans om hun eigen muzikale identiteit te ontwikkelen. Het eindresultaat (het concert) is natuurlijk belangrijk maar de leerweg gedurende het project is veel belangrijker. Zo wisselen de leden gedurende het concert van stoel, zodat iedereen het ensemblespel uit verschillende hoeken mee kan maken, een unieke ervaring voor iedere strijker. Enthousiast geworden? Direct aanmelden kan via deze link